2011
04.22
    Apžvalga

    Apžvalga

  • Bereikalingi pliurpalai Įžanga

Taigi, visiems belaukiant išganingosios trečiosios Half-Life dalies, VALVe nusprendė pakankinti savo gerbėjus ir pradėti darbus prie Portal 2. Daugybė žmonių pasipiktino tokiu sprendimu, bet iššaukę visus plaučius forumuose nusiramino ir pradėjo laukti dar vieno didžio VALVe eksperimento.

Ir sulaukė. Vieni tyliai ir ramiai, kiti nekantraudami, trypčiodami po kambarį, kiti pirkdami Indie žaidimus iš Steam, kad pagreitintu išleidimą (Viena iš vis dažnėjančių Steam akcijų kuriose reikia pirktį vieną kad gautum kitą) bet visi, kuriems bent kiek kiek patiko pirmasis Portal, pagriebė ir ir pradėjo kramtyti antrąjį tą pačią minutę kai tik išleidimo skaitiklis pasiekė nulį.

Išleidimo skaitiklis

Išleidimo skaitiklis

  • Prie Reikalo

Aha, laikas pakalbėti ir apie patį žaidimą. Kadangi aš ir pats laukiau nesulaukiau šio žaidimo, suvalgiau jį diena po išleidimo ir štai jau dalinuosi įspūdžiais.

Taigi, žaidime vėl grįžtame į seną ,,gerą” Aperture Science laboratoriją. Joje GlaDOS (nežaidusiems pirmojo Portal – visagalis laboratorija valdantis kompiuteris kalbantis moterišku balsu), priešingai negu dainoje, ji vis dėl to negyva (daug neišduosiu pasakydamas, kad neilgam). Kaip ir visa ApSci laboratorija. Pasirodo, nužudęs GlaDOS, apgriovei ir piktybinę mokslo įstaigą, kurioje esi kalinamas. Šioje dalyje ne tik testuosi portalų ginklą ir savo protą (kartu klausantis GlaDOS ir dar kelių veikėjų anekdotų bei pašaipų), bet ir bandysi pabėgti iš nelemtos ir, kaip pats įsitikinsi, didžiulės įstaigos. Tiesa, šį kartą pabėgime sužinosi įdomių detalių apie GlaDOS, ApSci įkurėją, savo pabėgimo draugą ir Chell, kurią valdai.

  • Naujovės

Kad neatsibostu žaisti vien su tuo pačiu portalų ginklu, kūrėjai sugalvojo (Tiesą sakant, nukopijavo iš nemokamo žaidimo Tag!) pridėti dažus. Jais nudažius paviršius jie įgauna tam tikrų savybių. Dažų yra trijų spalvų: mėlynos, raudonos ir baltos. Nuo mėlynų dažų veikėja gali aukščiau pašokti, raudonais Chell slysta pavydėtinu greičiu, o apliejus paviršių baltais ant jo galima šaudyti portalus. Dažai visada bėga  iš vamzdžio ir juos galima nukreipti portalų ginklu.

Bet dažais naujovės nesibaigia. Atsirado platformos, ant kurių užšokus tave iššauna į orą, ,,kompresuotos šviesos” tiltai ir hm…plūduriavimo lazeris. Na, gal tiesiog pažiūrėkit video ir nuspręskite, kaip jį vadinti:

  • Gražumėlis!

Turbūt atsimeni pirmojo Portal lygius, kuriuose buvo tik baltos ir juodos sienos? Na, čia viskas atrodo žymiai gražiau. Kaip jau minėjau, Laboratorija apgriuvusi, bet tai ne viskas. Antroje dalyje visa laboratorija yra valdoma pagrindinio kompiuterio. Na taip, ji buvo valdoma jo ir pirmoje dalyje, bet šioje dirbtinis protas valdo kiekvieną plytelę t.y. gali jas traukyti stumdyti ar netgi judinti visą kambarį. Tikrai nuostabus vaizdas, kai laboratorija atsistato tau prieš akis (tiesa, ne visiškai, tad ir testavimo metu galėsi grožėtis išgriuvusiomis lubomis ir surūdijusiais mechanizmais. Vietos už eksperimentinių kambarių nebe atrodo kaip koridoriai pagrobti tiesiai iš Half-Life 2. Juose tu pamatai, kaip veikia ši gyva (nors be žmonių) įstaiga.

GlaDOS

GlaDOS

  • Muzika ir Garsai

Muzika. ji nuostabi. Nuo ramios vos girdimos klasikos iki keistos ir savitos VALVe techno (pavyzdžui: HL2:Ep2 Disrupted Original). Kurnors skrendant iškart prasideda vienas, gan keistas ,,gabaliukas”. Yra ir labai ,,užvedančių” ,,gabalų” (nes vadinti jų dainomis kažkaip nesinori) kurie skatina greit judėti. Ak, ir žinoma, žaidimo baigiamoji daina, kuri yra tokia pat gera kaip ir Still Alive.

Prie garsų reikia nepamiršti paminėti juodojo humoro, dėl kurio taip išgarsėjo pirmasis Portal. Jis genialus. Nuo GlaDOS šaipymosi iš tavęs iki {neperėjusiems žaidimo žaidėjams neatskelisiu kieno} komiškų eksperimentų apibūdinimų.

  • Juoda ir Balta

Teisa, šį kartą VALVe neapsiribojo vien juoduoju humoru, ir pridėjo kelias kvailystes. Netgi pabaigoje. Na, negaliu pasakyti kad tai sugadino žaidima, nes dauguma buvo susiję su siužetu ir patvirtino tam tikra GlaDOS teiginį.

  • Baigiam.

Tai tiek. Tikiuosi neatskleidžiau per daug ir dar galėsi mėgautis žaidimu. Palieku jus su Portal 2 kooperacijos treiler’iu, kurį apžvelgsiu kai tik įkalbėsiu ką nors žaisti kartu.

 

 

 

Cheers,

Roxerg

1 komentaras kol kas

Palikite savo komentarą
  1. Labai patiko straipsnis! Profesionaliai prasyta! Saunuolis Roxerg

XHTML: Galite naudoti: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>